14 december 2010

Jag har glömt!

Har ju helt glömt att skriva om vårat super-fynd i lördags på Gateway!

Vi såg på håll en folkmassa vid en liten "scen", och på den stod en säljare och pratade om sitt erbjudande... -en extremt duktig säljare, skulle jag vilja tillägga. Folk fullkomligt kastade sina pengar på honom... helt ärligt. Alla var som tokiga!

Vi blev såklart nyfikna och gick fram. Det visade sig att mannen (eller företaget han var inhyrd utav?) skulle öppna en butik på Gateway i April, och nu promotade han den butiken genom att sälja kassar med tre damparfymer i (100 ml flaskor), och en kasse med tre herrparfymer i... för 200:-/kasse..!

Snorbilligt? -Japp!

Köpte vi? -Givetvis!

Är vi nöjda med köpet? -Otroligt!

Dessutom kastade mannen ibland ut gratis damparfymer till "publiken"... och Dave fångade såklart en åt mej. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; vad skulle jag göra utan honom? =)

Vi var otroligt impade över hur duktig säljaren var, så vi stannade ett tag och kollade på honom "i action"... Han sålde i snitt ca; 3-4 kassar i minuten under den dryga halvtimme vi stod där... jag skulle bra gärna vilja veta vad deras dagskassa slutade på!!

Han behövde i princip bara gå runt och samla in pengarna som folk stod och viftade med... Den säljaren skulle jag vilja gå en kurs hos! Han var grym!

(Jag tog kort som jag skulle lägga upp, men min mobil vill inte samarbeta med min dator, eller tvärtom... och jag orkar inte bry mej! Så tyvärr... inga bilder på super-säljaren...)

1 kommentar:

  1. Det låter ju som superfynd! Kul att se ett försäljarproffs...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!