23 december 2010

Dag #20 Den här månaden

December är en av mina favorit-månader! Jag älskar julen och tiden däromkring. Jag älskar glögg, baka julgodis, julmarknader, köpa julklappar, slå in paket, julpynta, sno julgranar, julmusik, julmat... ja, allt!! Det är även de enda veckorna på året som jag faktiskt vill ha snö!

December i Sydafrika är annorlunda. Inte nödvändigtsvis sämre... men annorlunda. En klar fördel, som jag verkligen uppskattar, är att man kan handla julklappar iklädd flipflop, shorts och linne. (Okej, det kan man i Sverige oxå, men det blir kallt!)... att det tyvärr även innebär barmark, gröna palmer, strålande sol och att det är störtomöjligt att få tag i grötris... det är den mindre roliga delen av att fira jul i Sydafrika. Men egentligen bryr jag mej inte om vart vi firar jul... jag får julstämning vart vi än befinner oss... det trista är att vi inte firar med våra "nära och kära". Tyvärr verkar det helt omöjligt att locka ner någon till oss under julen... *snyft, snyft* -Dåligt samvete nån?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!