03 december 2010

Dag # 09 Min tro

Hm... jag är inte ett dugg religiös överhuvudtaget... jag är inte ens konfirmerad. Inte ens tanken på en massa presenter kunde locka mej in i kyrkan.

Jag tror därimot på karma.

Jag tror som sagt inte på någon gud, jag tror inte fullt ut på ödet, inte riktigt på slumpen... men karma... det hoppas jag finns. Jag vill tro att "man får det man förtjänar". Jag gillar rättvisor, och har otroligt svårt för orättvisor... vad det än gäller. Jag vill tro att de som beter sig illa får igen det, och de som försöker leva "sjysst" måste väl även bli belönade tids nog..?

Jag tror även på spöken, andar och övernaturliga saker. Men det ska jag inte gå in mera på just nu, även om jag hade påhälsning av ett spöke i natt... Jag tror det var morfar som ville vara lite snäll mot mej, men istället blev jag livrädd och kunde inte sova på resten av natten...

Så jag har en hel del tro i mej... Men religion är inte min grej,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!