02 december 2010

December

Tänk att det redan är december!! Det är inte klokt! Ibland tycker vi att vi börjar vänja oss vid att det inte är lika stora skillnader mellan årstiderna här som i Sverige, men gång på gång får vi bevisat för oss själva att vi faktiskt inte riktigt har vant oss trots allt. Värst är att ha koll på månader... det är lätt som en plätt när man är i Sverige... löv som ändrar färg och faller, slask efter vinterns snö, blåsippor som blommar, ja ni fattar min poäng. =) Här märker man inte av det på samma sätt... årstiderna kommer smygande och avlöser varandra utan att man ens reflekterar över det. Helt plötsligt blåser det inte längre, eller så är kvällarna väldigt mycket varmare än för ett tag sen... japp, så små skillnader kan det vara mellan två årstider här.
Vilket jag älskar!
Men det gör det hopplöst för mej som inte jobbar att ha koll på vilken månad vi är i. :S
Och att det är december nu... det är ofattbart!
Snart är det här året oxå slut! Och det känns som att det var nyligen vi var i Sverige och firade jul och nyår...

3 kommentarer:

  1. haha, själv har jag inte problem med månader ännu... men dagar! herregud, jag vet aldrig vad det är för dag längre!:-) kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Nu har jag öppnat en sida på www.facebook.com
    "Expat Made in Sweden"
    mvh
    Fru Björnsson på ön Sri Lanka

    SvaraRadera
  3. Expat Made in Sweden
    på facebook.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!