27 december 2010

Julen är över

Usch, vad dålig jag är på att uppdatera nu... Ivilket fall som helst så har julen varit väldigt mysig, lugn och vi har mest stannat inne... för att maxa julstämningen liksom. =) Vi var tvungna att åka iväg och handla en snabbis på julaftonen... och julstämningen försvann i samma stund som vi öppnade dörren och klev ut i värmen... men, men... inomhus med ac:n på så har det känt som en svensk jul!

Maten har varit väldigt lyckad... vi klarade oss från många av de misstag vi gjorde vår första jul här (rökt julskinka är inte alls lika gott som färsk...), men jag har fortfarande en del att lära... som att kolla datumstämpling tex. Den inlagda sill vi köpte i början av augusti i Sverige, gick ut i slutet av augusti... snopet.

Men jag är inte den som ger upp min sill utan kamp... så jag mailade ABBA och frågade om man kunde äta den ändå (min mage är inte speciellt känslig... eller okej; den tål typ vad som helst, så länge det inte är giftigt...)... Men jag har fått höra att sill som varit i värme ett tag bildas det giftiga grejer i... Men ABBA var helt på min sida och tyckte jag kunde testa. Och den var utmärkt! Fast jag ångrar att jag berättade för Dave om datumet... han har inte vågat sig på att äta den. Men, men... desto mer till mej. =)

Nu inväntar vi nyår... ska bli härligt med ett nytt år! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!