28 februari 2010

Saknar Sverige??

Idag fyller Dave´s yngsta syster, Sia, år! Stort grattis till henne!

Det är dagar som idag då man verkligen saknar Sverige... gemenskapen med våra familjer och vänner är faktiskt det enda som jag saknar med Sverige. Så om bara alla andra i min släkt- och vänkrets kunde ta sitt förnuft till fånga och flytta hit så vore livet så mycket enklare. =) Och tänk vad med pengar vi alla skulle spara in på flygbiljetter kors och tvärs över jorden... =)

Nån som nappar på förslaget??

Men faktiskt så är vetskapen om att vi missar många "högtidsdagar" ibland rätt så jobbig. Inte bara för min egen skull, för ibland får jag dåligt samvete gentemot de i Sverige... och jag kan typ tänka; "stackars farmor/mamma/pappa/Hanna/alla andra... nu missar vi hennes/hans födelsedag... igen!"

Men så är det väl... det är priset man får betala för att bo i paradiset och ha sommarvärme året om. Det är nog som folk säger; man kan inte få allt... men jag tänker minsann fortsätta försöka! ;) Jag är i alla fall glad att jag får möjligheten att fira mamma i år... hon och pappa landar i Durban dagen före hennes födelsedag.

Massa roligheter är inplanerat! =) Lääängtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!