11 februari 2010

Pyssel-dag

Idag har jag haft en "pyssla-om-mej-dag/kväll".
Jag har simmat, tränat, slingat utväxten, gjort manikyr och pedikyr, sitter just nu med färg i brynen, och sen är det fransarnas tur. Tänkte även hinna med en liten ansiktsbehandling. Sen är jag fit for fight till helgen! =)

När jag var yngre (och inte jobbade) hade jag ofta sånna här dagar.... På den tiden var mina naglar alltid fina, långa och nymålade. Jag tränade ofta och jag hade alltid tid till att pyssla med håret...
Sen kom en mörk period i mitt liv...närmare bestämt en sisådär 10 år utav hårt jobbande! Snacka om att man inte hann med att fixa sig som tidigare...! Man fick vara glad att man hann sminka sig på morgonen, så man inte skrämde slag på kunderna under dagen... Fina naglar var ett minne blott...

Men nu har jag igen denna lyx som kallas fritid!!
Och jag passar på att njuuuuta som bara den. För vem vet när mina naglars framtid förmörkas igen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!