21 februari 2010

Fobier i fokus.

Jag är less på mitt hår... alltså riktigt, riktigt LESS! Mitt hår har sett bättre dagar... Typ den tiden då jag jobbade som frisör till exempel. Jag saknar att kunna gå till jobbet på morgonen med en hårfärg, och komma hem med en annan. Gratis fixat under lunchen. Det är verkligen underskattad lyx!

Det är liksom inte samma sak att försöka fixa färgen själv, hemma i badrummet... och vara försiktigt för att inte få färgfläckar i hela badrummet. Och trixa med speglar för att kunna se bakhuvudet... Nu undrar ni kanske varför jag inte tar mej i kragen och bokar en frisörtid helt enkelt.

För att jag litar inte på frisörer!

Har ni tänkt på att frisörer är faktiskt säljare... och tro mej; jag kan alla knep, vet vad alla komplimanger egentligen betyder och visa mej den frisör som faktiskt VET hur mycket en centimeter är!

Men jag har på senaste tiden övervägt att trotsa min fobi... less är jag på mitt hår. Några funderingar bara; Kan man begärar att få blanda färgen själv, tro? Och är det okej att ge skriftliga instruktioner om hur färgen bör appliceras? Kommer jag bli portad om jag skäller på frisören för att det blir fel/går för sakta/slarvas/snålas med färg..? Anses det konstigt att få se bilder på tidigare kunder... typ "före/efter-bilder"??

Och viktigast av allt: Är jag ett kontrollfreak?? =)

2 kommentarer:

  1. Då har jag fått det här med frisörer och deras mått bekräftat... Konstigt att en centimeter alltid råkar bli närmare tio.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, ibland står man som frisör i andra tankar, och har man då råkat klippa snett så måste man ju rätta till det. =) Ibland är det helt enkelt ens 10:de topp-klippning, och man tycker det börjar bli ap-tråkigt, så man tar nån cm extra! Vissa frisörer tror de gör kunden en tjänst när de klipper lite extra, då "håller" ju frisyren längre tid... hahaha.
    Ja, de finns alla de slag av frisörer. Även de som är BRA såklart! =) Håll hårt i dem om du hittar nån!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!