03 februari 2010

Planerings-freak v.s impulsivitet

Jag älskar att planera saker... och göra listor, och ha stenkoll på saker o ting. Det har jag skrivit om förut här på bloggen... och jag får erkänna att jag är lite av ett planerings-freak! Men jag har nog inte nämnt att jag är även sjukligt impulsiv! (Vilket kan driva Dave till vansinne!)
Fast jag hatar överraskningar! Men älskar att överraska andra!
Hur den ekvationen går ihop sig vet jag inte, men så är det. =)

Idag slog det mej att det kanske är just för att jag är på det viset som våran nuvarande situation inte stör mej nått alls. Vi kommer kanske (troligtvis) flytta och byta land när Dave är klar med sin utbildning. Och vi har ingen aning om vart vi kan tänkas hamna. Sverige? Indien? Bali? Australien? Namibia? Vem vet. =)
Det roliga är att när vi skulle flytta hit så visste vi om det ungefär ett år i förväg (drömsits för ett planerings-freak)... men den här gången kommer vi inte veta förrens nån vecka innan flytt... Vilket blir en drömsits för mitt impulsiva jag! =)
Så, vad föredrar jag; lång startsträcka med chans att planera ihjäl sig, eller snabba ryck där allt går i ett?
Det är givet: Snabba ryck!! =)
Hur är du?

2 kommentarer:

  1. När blir Dave klar med sin utbildning?

    SvaraRadera
  2. Det beror lite på flygvädret och hur många som ska göra sin instrument-flygning samtidigt som han... Men vi tror han kommer bli klar i slutet på Augusti-September.
    Är ju inte så många månader kvar... känns både läskigt, himla roligt, spännande och tråkigt... allt på en gång. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!