10 februari 2010

Weekend bokad!

Idag har jag varit till La Lucia Mall och shoppat Alla Hjärtans Dag godis... Vem kan motstå belgisk choklad och hjärtformade askar?? Inte jag i alla fall!

När jag stod och valde bland chokladen så stod det en äldre herre (okej då; gubbe) brevid mej som oxå höll på att fundera vad han skulle köpa. Han sa till mej att han tyckte inte att jag skulle köpa chokladen... det var mannens jobb! Vilken romantiker! =) Men eftersom jag är lyxhustru och Dave pluggar ihjäl sig, så har jag tagit på mej uppgiften att planera och köpa saker inför hjärt-dagen!

Och jag äääälskar att planer så det passar mej perfekt!

Vi kommer åka till St. Lucia wetlands, som är ett naturskyddsområde ca 20 mil norr om Durban, vid kusten. Vi åker till ett jättemysigt B&B på lördag morgon, checkar in i "Honeymoon suiten", och stannar där till på måndag. Vi ska bl.a på "krokodil och flodhäst-safari" (med båt), sola och bada och eventuellt leta gigantiska sköldpaddor... Hoppas det kommer bli en kanon-helg med både avkoppling och spännande upplevelser!

3 kommentarer:

  1. Been there, done that och sköldisarna var inte så pigga på beach-liv när vi var där. Men vi hade en mysig tur mitt i natten och fick fika vid midnatt. Hoppas ni får se sköldpaddorna, de ska vara mäktigt stora!
    Kram/ Jennie

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får det riktigt mysigt =)
    Kram, kram Jessica
    (linjez.blogg.se)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Hoppas ni får se några härliga djur oxå=) har ju inte hörts nåt på ett tag nu... Men dagarna bara rinner iväg! Har ni det bra? Verkar så iaf=) ta hand om er! Kraam

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!