12 februari 2010

Elektronik-sönderfall!

Jag vet inte riktigt vad det är som händer... men all elektronik jag äger verkar rasa sönder!! Är det den himla luft-fuktigheten här, eller vad är det?? Bli tokig!!

Först är det min dator; som nu verkar vara på g mot ett nytt ras. Den är seg som tusan, tänker hela tiden (även fast jag inte ens är på nätet o har inga sidor uppe), och går knappt att använda längre utan att man får ett psykbryt!! Dave har försökt alla möjliga knep och trix för att få ordning på den... och för tillfället är den marginellt bättre än igår. Jag har förberett mej för ett ras, och har sparat allt på min externa hårddisk.

Sen är det min systemkamera (som jag äääälskar!)... där är det blixten som verkar ha ballat ur totalt! Ibland blir det som det ska, men ibland kommer blixten före alternativt efter jag knäppt... Fattar inte vad som har hänt! Den är bara 1,5 år och var svindyr... måste väl hålla längre än så??

Och idag märkte jag att min superbra köksvåg, som jag inte kan leva utan, börjar pajja! Går inte att stänga av den längre... utan man får vänta tills den stänger av sig själv efter ett antal minuter... WTF händer!?!

Nä, det här är verkligen inte mitt år när det gäller elektronik, det märker jag det. =(
Nu ska jag gå och simma bort lite irritation och stress... 36 grader i skuggan, och hot, hot, hot är bara förnamnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!