19 februari 2010

Att blogga eller inte blogga?

Ibland tänker jag att jag ska sluta blogga... det känns ibland som ett "måste", och jag kan få dåligt samvete om jag uppdaterar dåligt (dåligt uppdaterade bloggar är ju såååå trist!). Från början bloggade jag för min familj, släkt och vänners skull... men med tiden har jag fått större och större läsarkrets, och det känns jättekul... Men ger samtidigt en annan "press" på att hålla uppdaterat.

Men sen började jag fundera på hur mycket nytta jag har haft av bloggen, och hur mycket kul folk man får kontakt med tack vare den! Och det är verkligen himla roligt!! Sen jag började blogga har jag, via bloggen, hittat min vän Maria (eller hon hittade mej...), jag har blivit intervjuad till en rese-sida, jag har även blivit intervjuad till ett skolarbete om Sydafrika, jag har fått kontakt med flera svenska familjer boende i Sydafrika, jag har hjälpt svenskar på besök i Durban att hitta snus, en kille som funderar på att börja på Dave´s skola tog kontakt med honom via min blogg... =) Ja, min blogg gör verkligen att jag får kontakt med folk runt om i världen! Och det är helt klart värt att fortsätta blogga för den sakens skull! =)

Så än slipper ni mej inte på ett tag! ;) Nu väntar fredagsmys, med filmkväll och svenskt godis!

Lovely fredag till er alla!

8 kommentarer:

  1. Håller med, håller med! Men sen är det ju så skönt att skriva av sig och så känns det ju så bra att dom där hemma verkligen kan följa vår vardag. Och visst känner man ett ansvar för sina trogna följare! När man själv följer bloggar så är det ju sååå tråkigt när det inte uppdateras. Men VARJE dag behöver man ju faktiskt inte uppdatera. Men jag tycker det ju är väldigt tråkigt och undrar vart du tagit vägen när du inte uppdaterat på ett dygn. Nu händer ju inte det så ofta ;).
    Vi kör på eller vad säger du?

    SvaraRadera
  2. Absolut ska det fortsättas blogga! =) Ja, jag har ju inga barn som tar upp min tid, så då blir det inlägg allt som oftast... hahaha. =)

    SvaraRadera
  3. Och sen så har du fått en trogen läsare iform av "killen-som-vill-gå-på-daves-skolas-sambo" och jag tycker att din blogg är skitbra!:-) Men jag tycketr inte att du ska känna dig stressad av att uppdatera... du måste ju ha tid att leva också Linda! kram Josefine

    SvaraRadera
  4. Josefine; Så sant... leva o ha kul måste man ju oxå hinna med! =) Vad kul att du hör av dej med en kommentar! Vi hoppas verkligen på att ni kommer hit, så att vi får fler svenskar här! =)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst kan man känna sig stressad ibland när man inte tycker att man har något att skriva om (ibland känns det som om man tjatar om poolen, fina vädret och barnens aktiviteter) och man inte skrivit på 2 dagar. Men jag ser alltid fram emot att läsa din blogg!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla snälla kommentarer! =)

    SvaraRadera
  7. Åh! det hoppas jag också! vi planerar för fullt:-) hur länge stannar ni i Sydafrika? kram josefine

    SvaraRadera
  8. Josefine; Vi vet inte exakt hur länge vi blir kvar. Men i alla fall September ut gissar vi på. Troligtvis längre än så. =) När har ni funderat på att komma i så fall?
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!