09 september 2010

Working girl...

Igår eftermiddag/kväll JOBBADE jag... Kors i taket, jag vet! =)
Jag var barnvakt åt (svenska) Jenny´s tre barn... plus deras kompis oxå. Gick strålande! Otroligt snälla barn, som sköter sig själva i princip. Blev lite läxläsning och så oxå.
Kul att jobba lite för omväxlings skull. Men jag tror inte jag ska göra det här med att jobba till en vana... ;)

Idag har jag fixat naglarna, och kollat på när Bongi städar. Närå... jag gjorde smycken medans hon städade av hela huset igen.
Känns inte som att det har hunnit bli speciellt smutsigt på 1,5 dag... men ändå. Nu är det skinande rent igen!

Tror jag ska baka lite bullar snart oxå... nu har vi nämligen varmluftsugn, istället för det förhatliga gas-ugnen... I en gas-ugn kommer ju all värme underifrån, och det är helt omöjligt att få bra färg på bullarnas översida... sånt stör mej. Jag gillar när saker och ting är perfekta!
(Förutom jag själv så klart... det är charmigt med lite "skavanker", right?)

Så jag ser fram emot att få gyllene kanelbullar nu, istället för trist blek-gula...

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!