07 september 2010

Lyx, lyx, lyx!!

Idag var det första dagen för oss att ha maid (hushållerska) hos oss!
Svensk som man är så känns det inte helt okej att ha någon som städar runt fötterna på mej när jag slappar i soffan och glor på tv... Därför drog jag med mej Dave på en snabbtur på Gateway istället. Så när vi kom hem igen, så var hon i princip klar.

Hur lyxigt är det inte att ha någon som gör allt det supertrista??
Bongi (hon heter så, och är typ runt 30-35 år) kom på morgonen och tömde våra sopor, hämtade handdukar, badrumsmattor och sängkläder... bäddade nytt i sängen och drog sen iväg till våra hyresvärdars hus ett tag.

Sen hade vi huset fullt av hantverkare/rörmokare nån timme... och sen kom Bongi tillbaka för att dammsuga och våttorka alla golv, hänga in nya handdukar (som hon viker snyggt a´ la hotell-vis), städa badrummet och även torka av altanen och trädgårdsmöblerna! (Under större delen av den tiden var vi på Gateway).
Helt seriöst; vad det är LYXIGT!!
Hur ska jag någonsin kunna gå tillbaka till ett "normalt" liv... med jobb och städning??
Bäst att Dave snabbt som tusan får ett riktigt välbetalt jobb efter utbildningen... hehehe. ;)

/Lindah

5 kommentarer:

  1. Tessan Lindgren07 september, 2010

    Skönt att höra att du har det tufft ;-) Kram Tessan

    SvaraRadera
  2. När jag såg rubriken så tänkte jag att du legat i badkaret tills du såg ut som ett russin, men det var ju helt fel.
    Faktiskt var det ännu bättre än ett härligt skumbad. Jag skulle inte alls ha något emot att ha någon som städar hemma hos mig. För jag kan mycket väl tänka mig att ägna min lediga tid åt betydligt roligare saker än fara runt med en dammtrasa.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gick en kurs för ett tag sen och en av kurskamraterna var peruan och hade precis flyttat hit med sin svenske man (som hon träffat när han jobbade i Peru). Jag frågade vad hon tyckte om Sverige. Hon sa att det är fint och människorna är vänliga MEN det är så obekvämt. Eeeeh, hur menar du då? Jo, hon var van att bli skjutsad till Universitetet av en chaufför och sen brukade hon ha med en assistent på föreläsningarna som kunde anteckna åt henne... Och så självklart städerska och hemhjälp...

    SvaraRadera
  4. Freedomtravel; Hahaha... DET kallar jag LYX! Ha nån som skriver ens anteckningar!! Så skulle alla ha det!

    SvaraRadera
  5. Helt rätt Missen, så minskar man arbetslösheten. Way to go!
    =D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!