23 september 2010

Low Carb High Fat

Tänkte gör ett litet inlägg (igen) om LCHF. Ni som följt min blogg, vet att jag startade upp mitt "lchf-liv" i typ Mars.
Sen då? Hur har det gått?

-Jag har ätit det till och från under de här månaderna, och just nu är jag inne i en "strikt" lchf-period. Jag märker att jag mår bättre utan kolhydrater... men jag har också valt att äta tex frukt. För jag gillar frukt, och jag tror ändå att det nyttiga i frukter övervinner det onyttiga fruktsockret. =)

Vikten dalar lite varje gång jag tar tag i lchf och äter "strikt"... så från Mars så har jag gått ner ca; 8 kg. Inte så jättemycket, men det är 8 kg som håller sig borta... även de perioder då jag väljer at äta mera kolhydrater. Känns bra! Målet nu är ca; 4 kg till som ska bort, och kanske några kilo muskler som ska på plats... =)

Därimot kommer jag nog alltid fortsätta äta enligt lchf... För som sagt; jag mår bättre i kroppen... Plus att jag har artros i lederna, och det ska kunna hjälpa mot det. Alla sätt är bra... =)

Så jag kan varmt rekommendera alla som är nyfikna att testa! Ge det typ en månad, och se vad ni tycker! För er som vill gå ner i vikt utan att känna att ni dietar, så är detta oslagbart!
Googla på det så komemr det upp en massa info-sidor och recept.
Lycka till!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vad kul att du hade lämnat kommentar på min blogg :)
    Jättebra jobbat att ha gått ner 8 kg! Visst känns det inte som att man bantar när man alltid är mätt och belåten?
    OK, du äter alltså frukt. Jag själv låter bli frukten, eftersom jag vet att det höjer insulinet (blodsockret) snabbt och går direkt in i fettcellerna. Om din viktminskning har avstannat, så tycker jag att man ska utesluta frukten. Lite bär är ju ok, men det visste väl du redan? :) Men man väljer själv.
    Hoppas att du snart når ditt mål. Jag har själv redan nått målet att inte vara besatt av mat längre och att inte behöva räkna kalorier dag ut och dag in.

    Ha en bra dag!
    //Chrisse

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!