11 september 2010

Utflykt och bilproblem.

Idag var vi hela vägen till Kloof... en "förort" till Durban, kan man säga... som ligger kanske 3-4 mil utanför (plus genom halva Durban stad oxå). En dagsutflykt för oss, alltså! Vi var vana med sånna avstånd i Sverige... och mer därtill... men nu för tiden åker vi oftast inte längre än en radie på 10 min från vårat hus. Man blir bortskämd!
Lantis som jag är, så trodde jag väl aldrig att jag skulle bli så fäst vid stads-livet som jag blivit... Men i ärlighetens namn så kan man inte jämföra våran stadsdel med något i Sverige... så i Sverige väljer jag nog fortfarande hellre att bo på landet än i stan. Tror jag. =)

I alla fall så tog utflykten nästan kål på våran stackars lilla Citi Golf! =(
Nått är helt klart fel på den, och jag tror vi måste lämna i den på verkstad omgående... eller i alla fall senare i veckan. Dave är väldigt upptagen med plugg just nu, så för tillfället blir det nog att vi hyr en bil några dagar. Enkelt och smidigt... och inte speciellt dyrt, heller.

Ikväll ska vi försöka bli klara med att klä om våra soffor... de är blommiga nu, och ska bli svarta. Få se om det blir klart! Blir nog även ett skumbad och högst troligen en mojito oxå! =)
Trevlig lördagskväll!

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!