21 september 2010

Hysteri?

Verkar vara en smått mindre hysteri i Sverige nu efter att valet är avslutat... Har snappat upp att det tydligen blev rätt mycket röster på SD... och det är så klart kanske inte så populärt. Visserligen vet jag faktiskt inte vad de exakt står för, men jag kan ju gissa. :/

Känner lite att jag borde bry mej mer... kanske läsa "Expressen", "Aftonblandet" och "UNT" på nätet lite då och då... Så att man hänger med lite mera. Men ärligt talat; jag är faktiskt rätt ointresserad av politik. Okej då; helt ointresserad. Speciellt nu när vi inte påverkas så mycket av hur Sverige styrs. (Alltså eftersom vi inte bor eller jobbar där)

Jag får väl ärligt erkänna att jag inte gillar att kolla på nyheter och läsa tidningar... det är för deprimerande!
Så jag fortsätter nog att leva i min lilla "bubbla"... där världen inte är perfekt, men f*n så mycket bättre än den bild som man får via nyhetsmedia. =)
-Fram för mera positiva nyheter i tidningarna... då kanske jag börjar läsa dem mera!

/Lindah

1 kommentar:

  1. Ja, livet kan ju levas på många sätt, som tur är. Så tråkigt det annars skulle vara. Får man chansen att leva i en "bubbla" en stund, så varför inte. Njut och lär.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!