27 september 2010

Man måste bara älska...!

Man kan inte annat än att älska mentaliteten och det avslappnade sättet som råder i Durban när det gäller att lämna tillbaka grejer man köpt. I Sverige känns det som att personalen tar det personligt om man lämnar tillbaka nått... och vill veta om det var nått fel på varan, fel storlek eller vad som var FEL. Man kanske helt enkelt har ångrat sig!

Här ställer de aldrig sånna frågor... utan den enda frågan är om man vill ha pengar tillbaka eller byta mot nått annat.

I helgen upplevde jag ännu en otroligt serviceinriktad grej... och ännu ett bevis på den avslappnade attityden här.

Jag köpte nämligen en DVD-box i Maj. Av nån anledning har jag inte kollat på den förrens för typ en månad sen... och efter nån dag så visade det sig att min dator pajjade två av de tre skivorna (fråga mej inte hur det kunde gå till!). Nyligen hittade jag -av en slump- kvittot till DVD-boxen. Och det stod klart och tydligt att även om det var fel på varan skulle man lämna tillbaka den inom 14 dagar. Men jag tänkte att det skadar ju inte att testa.

Butiken var väldigt tillmötesgående, och gav mej en ny DVD-box... utan att ens kolla mitt gamla kvitto! Så himla bra! =) Sån service gillas skarpt! Och samma sak hade knappast gått hem i Svedala...

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!