20 september 2010

Valet

Får väl oxå blogga lite om Svenska valet, som nu är avslutat. Har känt mej en aning utanför måste jag erkänna... för i år är det första gången sen jag fick rösta som jag INTE röstat! Och jag har inte alls satt mej in i det överhuvudtaget. Igår fick jag en släng av nyfikenhet och frågade ut mamma o pappa (via Skype) vad de olika partierna lovade för fint den här gången. =)
Låter ju lika bra som alltid... och vissa lika skrämmande som vanligt!

Anledningen till att jag inte röstade är helt enkelt att det blev för krångligt! I Durban där vi bor finns ingen ambassad, bara ett konsulat... där man inte kunde rösta. Så det blev så att efter att ha förträngt valet i kombination med att vi aldrig vet vilken månad vi är i längre (fördelen med att jobba är att man faktiskt vet dagar/datum/månader...), så var det för sent att fixa röstning härifrån.
Men det verkar ju ha gått bra ändå. Utan min röst. =)

/Lindah

4 kommentarer:

  1. Först och främst, är inte du utskriven ur Sverige? Jag fick röstsedlar och kuvert skickat hit så jag poströstade. Mycket enkelt och fiffigt!

    Sedan en annan sak. När jag ska gå in på din blogg numera så får jag världens varning om att det kan finnas komponenter från www.blogrankers.com på din sida som kan förstöra min dator. Typ virus och sådant. Har du lagt till något fuffens på sidan? Jag har ignorerat meddelandet men livrätt varje gång jag går in på din blogg. Inte kul! Det är ju min favvo blogg!
    Kram,
    Gabriella

    SvaraRadera
  2. Helt bra har det ju INTE gått. Det är alltid svårt att styra ett land med en minoritetsregering.

    SvaraRadera
  3. Freedomtravel; Okej... som sagt; jag är inte alls insatt det här valet. Och efersom jag inte bor o jobbar i Sverige längre, så lär det inte påverka mej nämnvärt ändå. =) Men man får väl hoppas på att det blir bra ändå! =)

    Gabriella; Nix, vi är inte utskrivna ur Sverige. Vi har bl.a bättre försäkring, billigare, därifrån än vad vi skulle kunna fixa här. Och det där med virusvarning lät inte alls bra!!! Ska genast kolla upp det... eller Dave får kolla åt mej. Har inte lagt till nått nytt, så det verkar konstigt. Ska fråga runt om fler får upp så.
    Kram

    SvaraRadera
  4. 16 röster till vad allt som hade behövts...
    Kanske påverkar det någon eller några du känner? Släkt? Vänner?
    Man gör självklart som man vill och du har ju all rätt att avstå, om du inte tycker att det spelar nån roll. Ville bara säga att den här gången spelade varenda liten röst verkligen rol!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!