18 augusti 2010

Vårväder

Nu börjar både Dave och jag tycka att våren börjar göra sig påmind här i Durban... härlig, härligt! Jag ser fram emot en stekande het sommar i poolen!
Störst skillnad är att kvällar och nätter är mycket varmare nu än för nån vecka sen. Det känns stor skillnad i vårat hus, som har genomgående klinkersgolv, och därför hålls väldigt svalt jämt (läs; svinigt kalla golv på vintern!).
Tyvärr är det fortfarande vinter på så vis att det är torrperiod... gräsmattan har inte en chans, och är helt sönderbränd för tillfället!
Samtidigt ska man inte klaga; en vinter med klarblå himmel, sol och dagstemperaturer på 24-26 grader är inte helt fel!

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att räknat budget tills jag nästan tagit självmord av tristess! Men det är otroligt viktigt för oss att ha stenkoll på pengar och ekonomin... och jag som alltid varit ganska generös (läs; slösaktig!) är numera snålare än snålast... hmmm... väldigt sparsam, menar jag! ;)

/Lindah

3 kommentarer:

  1. En vinter med typ 26 grader hade jag nog inte tackat nej till. Speciellt inte efter den senaste vintern här hemma i Svedala som varade alltför länge, i mitt tycke. Över 3 månader med konstant snö och kyla. Nja, även om jag gillar vinter så blev det kanske lite mycket.
    Hoppas att ni är tillbaka i vardagen. Det var ju en lång flygresa. Jisses, jag vet inte om jag hade pallat det. Men vill jag till SA så är det väl bara att bita i det sura äpplet antar jag. Och nån dag ska jag dit:)

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja då längat vi efter olika saker, just nu längtar jag efter hösten med smattrande regn, filt & en varm kopp te och tända ljus! :)

    Känns det gott att vara hemma igen?! Hade ni det bra i Sverige?!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det skönt att det börjar bli varmare, framförallt på nätterna! Och i Pretoria ska det kanske regna imorgon! Hoppas! Som sagt, det är fruktansvärt dammigt och torrt just nu.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!