15 augusti 2010

Stygn

Varning för lite vidriga bilder i inlägget (om man är känslig)!

Igår vad det även dags att ta bort mina stygn på magen.... (jag tog bort en leverfläck i Sverige, och nu skulle stygnen väck). Jag hade tänkt att låta en sköterska på nått apotek ta bort dem, men tyvärr hann alla gå hem innan vi hann dit. Så vi tänkte att då åker vi till sjukhuset då. Men där blev det akuten som gällde... och det är så klart svindyrt! Runt 1000 spänn skulle det sluta på... och vi kände att vi orkade inte dra in vårat (svenska) försäkringsbolag i det, för det innebär att vi måste skicka en massa papper och så. Så jag bestämde mej för att vänta tills måndag, och gå tillbaka till apoteket då.

Men stygnen kändes inte alls bra, och det såg ut att börja bli inflammerat, så jag ville verkligen ta bort dem. Så Dave erbjöd sig att plocka bort dem. Sagt och gjort; tillbaka till apoteket och köpte lite steriliserade saxar och rengöring, sen var det dags för "Dr. Dave" att börja operera. Gjorde svinigt ont pga att stygnen börjat växa fast, plus infektionen. Men Dave fixade det galant, och nu (en dag senare) känns det väldigt bra, och infektionen är nästan borta! Vad skulle jag göra utan Dave??

/Lindah


Stygnen, ett par dagar gamla












Dave leker läkare... och mitt ärr efter stygnen är borttagna. Inte optimalt, men det blir säkert bättre om nån vecka.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!