23 augusti 2010

På plats...

... i Jo´burg!
Flygresan gick bra... grymt skönt att checka in en ynka, liten kabinväska, och sen bara ha dataväskan med sig i planet. Vi är vana att släpa på runt 15 kg handbagage och 25 kg incheckningsbagage när vi reser i vanliga fall... Faktiskt!

B&B:et är mysigt som bara den. Lite problem vid incheckning, men slutade med att vi fick ett bättre rum än vi betalat för, så det känns ju bra. Tyvärr inget badkar, men världens bästa dusch... typ! =)

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen; jag är överlycklig att vi bor just i Durban, och inte i Johannesburg. Jag hade blivit gaaaalen..! Vi har spenderat större delen av eftermiddagen i bilköer. Det är nämligen så att; every hour is rush hour in Jo´burg! Riktigt vidrigt långa köer.... hur det inte kan räcka till med 6-filiga vägar är för mej en gåta... men, men, så är det.

Ikväll blev det pizza på ett mysigt ställe i närheten... och snart vankas det "Dallas". =)
Jag hade ju tänkt vara duktig och lägga upp en massa bilder, men jag glömde usb-kabel hemma..! Så kan det gå.

/Lindah

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!