15 oktober 2009

Vilka problem man har...

Jag har försökt att boka om våran hembiljett lite... som det är nu så kommer vi ha 40 min på oss i Zürich att byta plan... vilket vi troligtvis inte kommer hinna. =(
Jag mailade resebyrån där vi köpt biljetterna och förklarade att jag ville boka om. De påstod att nästa plan därifrån till Arlanda går kl; 17.00 (vi landar 6.10 på morgonen). Vilket innebär att vi skulle tillbringa 11 timmar på flygplatsen!! -Nej, tack!!
Dessutom var det planet redan fullbokat... så det sket sig i vilket fall.
Så vi kommer inte så mycket längre med det känner jag, utan vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Annars blir det väl en "rundflygning" i Europa och sen hem... (som R & B fick göra), men det får väl gå det med om det skulle bli så...

Nästa problem är bagagevikten... vi åker först med Swiss, sen med SAS hem. Där är det ganska glasklart vad vi får ha på Swiss-planet... men när det gäller SAS så har jag två olika bud (8 kg handbagage, eller 5 kg...). Har ingen lust att bli tvungen att betala övervikt pga av dålig info från flygbolaget... Få se hur det löser sig...
Hem flyger vi med Lufthansa, men den rutten flygs av South Africa Airways... vilkens bagagevikter ska man då använda sig utav?? På biljetten står det Lufthansa, men jag såg när jag bokade att det var SAA som ska flyga... Och SAA verkar vara ruskigt petiga (och tokdyra) när det gäller övervikt... Det bådar inte gott för oss... *suck*
Vilka problem man har... =)

2 kommentarer:

  1. Jag och Johanna fick direktiven att det är 5kg handbagage och 15kg vanligt bagage per person när vi flög till Mallis... Vet inte om du blir lite klokare av det =)
    //kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Ni flög charter, och vi flyger reguljärt... det är skillnader då. De flesta bolag har 20 kg bagage och 8 kg handbagage... men vissa har mindre... och jag vill inte betala övervikt! Hade varit lätt om vi flög med samma bolag hela vägen...
    Men tack för hjälpen ändå!
    Kram! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!