26 oktober 2009

Mat, mat, mat....

Ni som följer min blogg vet hur matfixerad jag (och Dave) är, och vilka "problem" jag har med att hitta vissa saker som jag gillar...
Tex. så hatar jag mjölken härnere... den smakar f*n rent ut sagt... mer som grädde än som mjölk. Även den som är "fat free".
Och Dave har inte riktigt kommit överens med korvarna här... han tycker det är nån mysko bismak på dem... men nu har vi hittat en korv-sort som smakar som svensk korv! Och jag hittat en mjölk som är helt ok... på Spar! Lovely!
Vi har även hittat en sylt, som faktiskt ÄR sylt, och inte marmelad...
Vi har fått en hel del andra favoriter också i matväg... som smakar i princip som i Sverige, och som vi verkligen gillar!
Frågan är nu; är maten som vi har hittat nu verkligen godare, eller är det vi som har anpassat oss??
Jag vet inte... men det lär ju märkas när vi är i Sverige och käkar korv på IKEA, den kanske inte alls smakar som den vi hittat härnere... hahaha. Vi kanske rent utav sabbar våra smaklökar (skämmer bort dem) med vårat Sverige-besök??
Det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!