01 oktober 2009

Back in town...

Vi har varit på safari ett par dagar, i Hluhluwe-Imfolozi. Den "parken" ligger ca; 2,5 timme härifrån med bil, så det är nära och bra.
Dessutom finns "The big five" där (Lejon, noshörning, elefant, leopard och buffel)... och det är ju kanske i första hand de fem som man är ute efter att få se. Men det är inte det lättsate... Vi har sett alla utom leopard, och det är rätt svårt att få syn på dem...
Så den här safari-omgången satsade jag på att även få se lite andra djur... Som "Bushbabies", "Genet" och sådant.
Vi tog en gamedrive (guidad jeep-tur) i tisdags kväll, och då fick vi faktiskt se en massa av de här mindre djuren... Så det var himla kul!
 
Förutom de vanligare djuren, såsom giraff, zebror, impala, nyala, kudu, elefant osv... så spanade vi även på lejon. =) Det är bland det häftigaste djuret, tycker jag. Den här gången hade vi turen att få se fem stycken. =)
Och jag har även insett att jag verkar ha ett smygande fågel-skådnings intresse... hahaha... För jag gillar verkligen att spana efter fåglar och sen kryssa av dem i boken... Hahaha... märkligt, för jag har aldrig haft det intresset förut. Men det kanske har att göra med att det finns "roligare"/finare fåglar här än vad det finns i Sverige..?
 
Just nu är Dave ute och flyger med sina föräldrar... och jag har spenderat morgonen med att gå igenom våran budget... som jag gör varje månadsskifte. Jag är manisk med ekonomin, och är livrädd att helt plötsligt stå utan pengar och tänka; "vad var det som hände?"
Tack och lov ligger vi i fas fortfarande, och det har vi gjort ända sen vi kom. Man kanske skulle satsa på en kärriär som ekonomisk rådgivare eller nått..? Eller ge kurser i hur man får pengarna att räcka läääänge! Hihi.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!