19 oktober 2009

Butik-hemlängtan m.fl

Vet inte om det är hemlängtan som börjar spöka hos mej... men idag har jag suttit och lusläst alla sidor för utlandssvenskar, där man kan beställa mat och godis från Sverige... hahaha!
Eller så är det bara den gamla vanliga matfixeringen som spökar lite extra. =)
Dessutom har jag redan börjat planera vad jag inte får missa att äta när vi är hemma... och vad vi ska köpa med oss tillbaka hit! =)
Listan är redan låååång kan jag lova!
 
Ibland kan jag inte riktigt förstå hur de som gör de här sidorna tänker... Jag har skrivit ner vissa av de lite märkligare sakerna man kan beställa;
Ramlösa 1,5 liter... vem slösar 1,5 kg på vatten!?!
Potatismos-pulver... vilket land har inte potatis?
Äppelmos på burk... varför inte refill-påse, som väger mycket mindre?? Och igen; vilket land har inte äpplen, så man kan göra egen mos??
Marsipan-lock a la 69 kr plus frakt..! Riktigt snordyrt! Men ärligt talat så skulle jag kanske kunna beställa det... om jag bott utomlands måååånga år. Och var ruskigt sugen på prinsesstårta... =)
Ättikssprit!! Hahahaha! Tror jag ALDRIG har använt det... eller är det det man rengör vattenkokaren med? Skulle gå BRA långt innan jag saknade, eller behövde det så pass att jag skulle beställa det från Sverige!
Grumme såpa... hahaha... Om man bor i ett land där det inte finns rengöringssåpa, så lär ju knappast paketet komma fram heller... =)
 
Hahaha... ja, det är mycket märkligt som man kan få till det land man valt att bo i... bara man är villig att betala. Så egentligen behöver man inte sakna så mycket mer än sin familj och vänner. =) Fast om man bor utanför EU så går det inte att beställa färskvaror... korv, mjukt bröd osv... Men, men...
Allt matläsade har gjort mej hungrig, så nu ska jag söka nätet efter nått gott recept till ikväll... =)

2 kommentarer:

  1. Hej hej,

    Om du bara visste hur mkt vi säljer av det där du rabblar upp :)

    /M

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Va! =) Verkligen?? Då måste man vara bra jäkla sugen på kolsyrat vatten. =) Men visst, har man (för) mycket pengar, så varför inte! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!