12 oktober 2009

Åska och tunnbröd...

Vilket oväder det blev ikväll! Nu märks det att vi är inne i Oktober månad... för precis som förra året så börjar nu alla oväder med åska och regn komma nu.
Ett tag trodde jag att våra fönsterrutor skulle spricka av åskan... så mycket dundrade det över oss!
Jag har aldrig varit med om värre åska och mer blixtar än vad de Sydafrikanska oväderna har med sig. Himla häftigt! =)
Jag har faktiskt gått och längtat lite efter de här RIKTIGA åskväderna... för det är ju trots allt lite mysigt med regn och åska (för att inte tala om att luften blir så mycket bättre efteråt... inte alls lika fuktigt som innan ).
Och när man har sol så pass många dagar om året, så har jag börjat gilla regndagar... Bara de inte blir för många och för ofta, så klagar jag inte. =)
 
Bakningen av hönökaka och tunnbröd gick sådär... Hönökakan blev inte riktigt som jag hade föreställt mej, om jag säger så...
Jag har inte riktigt kommit underfund med vilket mjöl man ska använda härifrån, när det står "rågsikt" i receptet... Men jag tror jag gör ett nytt försök imorrn igen.
Tunnbröden därimot blev superbra! =) Såååå gott! Och väldigt lättbakat!
Känns jättekul att kunna baka tunnbröd här... en sak mindre att sakna från Svedala. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!