12 oktober 2009

Tråk-dag!

Idag är det mulet, grått och inte ett dugg lockande att göra nått överhuvudtaget. Visserligen är det inte så kallt ute (24 grader), men jag vill ändå helst stanna inne och "pyssla".
Tanken var att jag nu, äntligen, skulle städa upp i våran "garderob" (alltså ett utrymme bakom ett draperi...)... Där har vi allt och lite till.
Jag vet att vi inte skulle samla på oss en massa saker här (ni som följt min blogg vet lite om våran mardröms-packning när vi flyttade hit... 3 månader utav packning, typ 100 st flyttkartonger, x-antal vändor till soptippen och tonvis med hjälp... det var vad som krävdes för att få ihop alla våra saker. Efter den pärsen avsade jag mej allt vad "samla", "spara" och "saker" hette....)
Men nu sitter vi alltså här igen; vi har helt enkelt för lite plats för våra prylar!
Eller så är det att vi är sjukt dåliga på att slänga saker... men jag hade alltså tänkt ta tag i det idag.
Det var i alla fall tanken... tills jag började bläddra i den kokbok som jag fått i present av snälla Hanna... Leila Lindholm´s kokbok; A piece of cake.

Ååååå, vad hon har BRA recept!! Och vad hittade jag bland alla godsaker... jo, recept på tunnbröd och hönökaka!!
Lyckan är gjord!!! Dessa recept bara MÅSTE testas!! Idag! Nu!! =)
Städningen kan vänta... det finns ju en möjlighet att vi redan ikväll kan sitta och mumsa på hönökaka!! Kanske med kaviar på... mmmmmm. =)
(Och, ja... jag VET att jag är helt fixerad vid svensk mat... hahaha..!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!