11 augusti 2009

Varmt!!

Nu måste jag faktiskt inse att det är för varmt för att träna mitt på dagen..! Jag höll på att dö under dagens joggingtur! Durbans backar är inte att leka med... Hahaha. Så nu är jag HELT slut, och såg fram emot att slänga mej i en solstol. Då råkade jag kasta en blick i almenackan och insåg att det är tisdag idag!
Ni vet ju hur "borta" man blir när man inte jobbar... jag har aldrig koll på veckodagar längre (eller datum, veckor eller ibland t.o.m månader...men jag vet i alla fall vilket år det är...!)
I vilket fall som helst så är det ju tisdag, och vi har planer inför helgen, som jag måste börja förbereda redan nu... Så det blir till att slänga sig i bilen och åka och handla, istället för att ligga vid poolen och ha det bra.
Fast det gör inget; det är ju såklart kul att förbereda och planera oxå! =)
 
Förresten så fångade Pixie en Kameleont-ödla idag.... En bebis, måste det ha varit. Men den var bra stor ändå... typ; 15 cm lång... och jäklar vad arg den var på Pix... den fräste (japp, tydligen så kan de fräsa!) och bet henne i tassen och hängde sig kvar fast hon skakade på den.. Hahaha... Hon blev lite spak efter det. Men trots det så fortsatte hon att leka med ödlan ett tag till... tills jag tyckte att hon hade plågat den tillräckligt.
Buskatt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!