01 augusti 2009

På skitdåligt humör!

Jag blir så jäkla sur, irriterad och på så sjukt dåligt humör det när det går åt h**vete när jag bakar..!!
Jag älskar nämligen att baka, men sen vi flyttade hit är det som att man får börja om från början, och lära sig baka "på nytt".

För det första så har jag en gas-ugn, och tro mej på mitt ord; KÖP ALDRIG, NÅGONSIN en gas-ugn..!! De är så otroligt dåliga, så jag blir knäpp bara jag tänker på det!
Sen finns det bara torrjäst, och den är inte alls som våran torrjäst i Sverige... och det tog mej nån månad innan jag kom på knepet med att få degar att jäsa....

Sen är det ju det här med ingredienser... Här finns inget pärlsocker, ingen mandelmassa, inget vaniljsocker, en hel del kryddor saknas, många mjölsorter finns inte, baksirap finns ej... ja, listan kan göras lång. Och det är fler än en gång man har varit sugen att tok-importera en container med svenska mat-saker, och sen öppna en butik här.
Nu på e.m var jag såååå sugen på choklad-biskvier, så jag satte igång att baka det... om det gick bra? NIX!
Och nu är jag sur och grinig och har inte lust med nått... =( =(

1 kommentar:

  1. I hate gas ovens as well. My socker kaka is as flat as my boobs and things don't rise the same way. I have found baksirap but it doesn't taste the same. Hang in there girl, maybe you can open your swedish delight soon.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!