29 augusti 2009

AK-4:or och skottsäkra västar...

Just ja´..! Höll på att glömma... Idag när vi var nere i "downtown", och vi stod vi ett rödljus vid en stor fyrvägskorsning... Då kommer det plötsligt en polisbil med sirener på, och stannar mitt i korsningen, så de blocker våran och en del andras väg. Ut hoppar två poliser med skottsäkra västar och dragna AK-4:or som de riktar mot vårat håll...

Jag fattade direkt att det var bilen brevid oss som poliserna var ute efter, och jag blev livrädd..! (Jag vet inte hur jag kunde veta att det var bilen brevid oss, vägen där är fyrfilig så det är en hel del bilar runt en... men jag kände det på mej...)
Poliserna springer fram och ena polisen sliter ut killarna ur bilen, och den andra riktar hela tiden AK-4:an mot dem...

Det var riktigt obehagligt... och vi kunde inte komma därifrån fort nog!
Jag vet inte vad de hade gjort, men vi tippar på bilstöld... och att de var följda från en helikopter oxå.
Läskigt var det i alla fall!! Och det "lustiga" är att senast igår så pratade vi om att vi inte har sett nått brott eller så alls sen vi kom... man skulle kanske bara ha varit tyst..? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!