02 augusti 2009

Money, money, money.

Igår kväll började det, äntligen, regna. Regnet hade "hängt" i luften hela dagen, och man bara gick och väntade på att det skulle börja någongång. Men det var inte förrens vid åtta-tiden som det kom en skur. Och efter att Hanna och jag la på vid halv-ett tiden i natt så hade det börjat regna igen... Sen har det nog regnat en hel del under natten oxå. Jag släppte ut lilla Pixan vid halv sex i morse, och då regnade det...
Så; regn, regn, regn i Sydafrika just nu... =)
Vi funderar på vad vi ska göra idag... Circus är ett alternativ.... men vi får se. Ska i alla fall ta och ringa farmor, för hon har mått lite dåligt ett tag, och är nu bättre. =) Så jag tänkte passa på att testa att ringa till fasta telefoner via skype, vilket jag aldrig har gjort. Har hört att det ska vara väldigt bra ljud... Spännande! =)
 
Nu ska jag ta och kolla våran budget, om vi håller den... och räkna om den lite beroende på valutan (som äntligen är på väg nedåt igen!).



Det är nått som jag gör varje månads-skifte, och det ger oss en klar bild av hur mycket vi spenderar och hur vi ligger till i budget-planen. (Och japp, vi är så duktiga så... hihi...)
Maniskt kontrollbehov?
Jodå, en aning. Hahaha... Men det känns alltid skönt att ha koll på ekonomin, tycker jag. Och på det här viset upptäcker man ganska snabbt om en förestående katastrof är på ingående. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!