31 augusti 2009

Uppdatering...

.... om "Operation Övertalning"!
Vissa kanske minns att jag påbörjade denna "operation" för ett bra tag sen... kanske närmare 5 månader sen... Den går ut på att övertala min mamma att komma och hälsa på oss. Pappa är ombord, och är redo att packa väskan, bara vi kan få med mamsen oxå. (Annars har jag en backup-medresenär till pappa på lager... hehe)

Tyvärr är mamma ENVIS... men som tur är har jag ärvt detta "charmerande" drag av henne, och jag kommer definitivt inte ge mej i första taget. Jag har hittills aldrig misslyckats med en regelrätt övertalning, och tänker inte sabba min resumé nu. =)
(Jag lyckades tex få med min vän Marie som au-pair till Usa, fast hon inte ens gillar ungar... hehe)

Nu tycker man ju att mamma inte borde vara speciellt svårövertalad... Vi bor ju i PARADISET!! Vem vill INTE komma hit?? =)
(Plus att jag är deras enda dotter....)
Men hon insisterar på att hon är flygrädd... hm... men jag misstänker att det är andra saker som ligger bakom... men, men... Vad det än är så tror jag att hon kan "övervinna" det, och ta sig hit. =)

"Operation Övertalning" har stått lite stilla ett bra tag, men nu känner jag att mammas motstånd börjar släppa...
Så jag säger det igen; den som sagt att man inte kommer någonvart med tjat, den har fel! =)
Jag ska hålla er uppdaterade om hur det slutar... (Man tycker ju att hon ska få lite press på sig när hon läser detta... hahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!