12 augusti 2009

Imponerande!

För nån vecka sen var Dave ute på nätet, och plötsligt ringde det på Skype. Det är inte ofta det ringer nån utan att vi har bestämt tid med personen, så vi båda blev lite förvånande... Det visade sig vara en kille (ok, "man" eller "karl"...då) som är vän med Dave´s pappa. Han har träffat Dave lite till och från under några år, då de jobbade i samma bransch. Men jag har aldrig träffat honom, eller ens sett honom.
 
I vilket fall som helst; han har hållit regelbunden kontakt med oss sen ett tag innan vi flyttade hit. Han brukar ringa och prata en stund... fråga hur vi har det, hur det går för Dave, vad vi har för väder, vad jag gör osv. (Observera att han inte känner mej överhuvudtaget, men ÄNDÅ frågar han alltid vad jag gör och hur jag trivs...)
Jag måste erkänna att jag är så sjukt imponerad av denna människa!!
Han är så otroligt positiv, lugn, trevlig och skrattar hela tiden.... Han är så GLAD! Och han är uppriktigt intresserad av hur det går för oss..! Eller så låtsas han vara uppriktigt intresserad... vilket fall som helst; det är imponerande!
 
Vi har faktiskt bättre kontakt med den här mannen än vad vi har med större delen av våra släkter... ja, t.o.m bättre kontakt än vad vi har med många av våra vänner...!
Och efter att Dave lagt på, så kände vi båda oss så glada... hans humör smittade verkligen av sig på oss...
Som jag önskar att jag kunde vara som honom... jag vill också göra folk på bra humör bara genom att prata med dem.... och vara så positiv och så sprudlande glad! Är det nått man kan lära sig, eller är det medfött??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!