03 november 2010

Underbara dag!

Nu verkar sommaren har kommit, och förhoppningsvis bestämt sig för att stanna, i Durban! Man märker att vädret är stabilare nu än under oktober... då det var ganska katastrofalt, enligt mej. Men nu är det underbart varmt och skönt!!
Idag luktade det t.o.m utomlands när vi öppnade dörrarna till altanen... ni vet som det luktar när man åker på semester till typ Marocko eller så..? När det liksom luktar sol. =)
Den sortens värme är den allra bästa tycker jag!
Så dagen har självklart spenderats på stranden... något annat vore helt otänkbart! Och det var verkligen härligt, härligt! Vi la oss på en annan del av stranden än vanligt, och blev i princip själva där... bara nån hundägare som strosade förbi lite då och då.
Havet var inte speciellt kallt, men det var väldans höga vågor på den här delen utav stranden, så det blev inte så mycket tid i vattnet.
Förhoppningsvis blir det samma sköna väder imorrn... då kommer jag garanterat vara tillbaka på standen! =)

2 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid säga att jag kan känna doften ute om det ska snöa! Kul att du kan känna doften av sol!
    Vilket team den ena i Sydafrika den andra på Sri Lanka.
    ...men jag tror att min förmåga "att känna doften av snö" den kommer inte att bli så välutvecklad här på ön.

    SvaraRadera
  2. Åh GUD va härligt! Här gör vintern intåg. Så här doftar krispig vinter, det luktar oxå ganksa gott :-)

    Tack för din fina kommentar hos mig :-). har oxå läst att det e inne med regäl utväxt, men är ganska skeptisk :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!