21 november 2010

Lägga upp bilder?

Jag är värdelös på att lägga upp bilder, som ni alla som följer min blogg redan vet... Och med jämna mellanrum får jag förfrågningar efter mer bilder i bloggen... och jag håller med! Jag gillar oxå bloggar med mycket bilder!
Vid varje sånt tillfälle försöker jag "ta mej i kragen" och få ut mera bilder... så även denna gång.
Så idag blir det bilder på det "tält" vi bodde i vår första natt i Krugerparken i oktober. Kul upplevelse... men jag vet inte om jag kan rekommendera nån att bo så... det kostar nästan lika mycket som att bo i chalet (stuga), och man är rätt nojjig över vad som kan finnas under sängen... Jag vill gärna tro att jag är lite av en naturmänniska... men jag får nog inse att jag faktiskt gillar bekvämligheter och rent och snyggt... =)

Tältet står på pålar och har ett trägolv.

Badrummet är tillbyggt, och var helt ok.

Vi sov rätt bra i sängarna, men vi var ganska nojjiga över djur... speciellt den gigantiska ödla som satt på tältduken på utsidan... men vi såg aldrig nått djur inne i tältet. Tack och lov. Därimot hörde vi flodhästar hela natten, och det var lite svårt att somna in pga av alla ljud...


Köket är på altanen, utanför tältduken...

Vi bodde på Lower Sabi. För mer info; http://www.krugerpark.com/lower-sabie.htm

1 kommentar:

  1. Hi, hi! Vilket "Lyxhustrupalats"! ;)
    Nä skämt å sidor, jag har varit i Krugerparken en gång och då bodde vi i något liknande. Men det var en fantastisk upplevelse och även spännande. Och jag hoppas verkligen på att få återkomma till Sydafrika och även Krugerparken inom de närmsta åren. Kommer även kika in här på bloggen då och då för att läsa och titta igenom lite mer ordentligt än jag har tid med nu.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!