24 november 2010

Dag #03 Mina föräldrar

För er som bara tittar in ibland på bloggen eller är nya, så innebär "Dag #03" att jag följer en "lista"... varje dag ska man skriva om en viss sak... Idag är det om mina föräldrar.

Mamma och pappa träffades som tonåringar och är gifta än idag. De är mina förbilder och de ställer alltid upp på mej... hur vansinniga ideér jag än kommer med. (Och jag har kommit dragandes med en hel del under åren...)

De är trygga, stabila och jordnära. Ger alltid råd men lägger sig aldrig i. De har skjutsat mej och brorsan över halva Sverige i samband med handbollsmatcher, voltige, fotboll, dansläger och annat... de har hämtat mej mitt i natten (okej mot morgonsidan) för att jag har missat buss/tåg hem... Kort och gott; de är sånna föräldrar jag hoppas att jag kommer bli!

Inget rubbar pappas lugn... jag vet inte ens om jag någonsin sett honom arg... trots krockade bilar och trotsiga tonåringar (mest jag...). =)

Mamma är den som aldrig är långsint, alltid planerar och fixar åt familjen. Och vi har alltid väldigt kul ihop! =)

Jag tror faktiskt att jag har de BÄSTA föräldrarna!

1 kommentar:

  1. Superkul med "listan".. Kommer följa den varje dag.. =)
    Visst var det nu ni är i St Lucia?? Ha det så himla trevligt där med R&B.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!