22 november 2010

Dag # 01 Presentera mej själv.

Okej... idag börjar jag med "listan"...

Jag heter Lindah, -inte lyxhustru- och är nyss fyllda 30 år... jag trodde det skulle kännas jobbigt att inte vara tjugo-någonting längre, men det känns faktiskt lika.
Jag är uppväxt utanför Uppsala, med mamma, pappa och storebror. Plus halva släkten inom en radie på 6 km... ungefär. Måste säga att min uppväxt varit idyllisk! =)

Jag har varit au-pair tre gånger, och det var lika hemskt som det var kul -varje gång!
Jag är utbildad frisör och makeup-artist. Och har provat på drösvis med olika jobb... men det är alltid frisör-yrket som jag återkommer till... det är min passion och hobby!
Jag bor i Durban, Sydafrika med min underbara Dave, som jag varit tillsammans med i drygt 11 år, och förlovad med i över 5 år. Vi flyttade hit i augusti 2008, pga att Dave utbildar sig till pilot här.

Det har varit min dröm att flytta utomlands, -sen jag var typ 14 år- men tyvärr nappade inte mina föräldrar på det (även om pappa faktiskt har haft ett visst "sug" efter utlands-boende...), så gissa om jag blev överlycklig när Dave la fram sitt förslag om en flytt till Sydafrika!

Jag är; kreativ, påhittig, nojjig som få, passionerad, viljestark, bäst på att övertala, barnslig, älskar godis, djurvän, ger upp alldeles för lätt, optimist, tackar inte nej till ett glas rödvin, huslig, alltid sen, lojal, älskar att resa, gillar utmaningar, pratar mycket, äter sakta, pedantisk, bakar ofta och gärna, har alltid beslutsångest, romantisk, pysslig, älskar film och äger på tok för mycket smink!
That´s me!

3 kommentarer:

  1. Härlig tjej den där Lindah, undrar när man ska få träffa henne igen och den där underbara Dave som hon pratar om?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaså, du kommer från Uppsalatrakten - precis som jag då...

    SvaraRadera
  3. Lena; Du får höra av dej om du är i Durban nått... och jag ska definitivt ringa om jag ska mot Hillcrest! =)

    Helga; Ja, jag såg på din blogg att du bor i U-a trakten. Vi kanske har mötts? Känner säkert samma folk och kanske åkt samma buss? =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!