10 november 2010

Bio och skadeglädje...


Igår var vi på bio och såg andra delen av Millennium-triologin; "The girl who played with fire". Även den har vi sett tidigare, men det räknas liksom inte att ha sett den på en data-skärm... nä, bio är vad som gäller för oss!

Självklart är böckerna alltid bäst, och sämst är det att sitta hemma och kolla... För vi älskar film, och bio, och just den här filmen känns det extra kul att se eftersom den är på svenska. Det känns riktigt lyxigt, faktiskt! =)
Nu inväntar vi tredje och sista filmen... jag tror den kommer gå när vi har Dave´s föräldrar här på besök... men vi kan säkert få med dem på en bio. Den filmen har vi påbörjat att se... men vi var riktigt trötta, och vi minns inte så mycket av den... dessutom såg vi inte klart den. Och nu ser vi den hellre på bio först. =)
Ikväll har jag bl.a skypat med mamma... och jag får lov att erkänna att jag blir lite skadeglad när jag får höra att det hade snöat 2 dm igår... hehe... det är ju liksom extra skönt att vara här när man vet att man slipper skotta snö, snöslask, hala vägar, byta däck på bilen, fastfrusna bildörrar, istappar i håret och lager utav kläder på sig...!
Som ni förstår så är jag inget fans av vinter... jag avskyr kyla, och vill helst bara ha sommar året om! Jag tycker t.o.m att det är för lite sommar i Sydafrika... =) Så även om det känns lite märkligt att planera julbak och köpa julpynt i shorts och linne, så klagar jag inte... tvärtom; jag njuter! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!