07 november 2010

Helgen...

Helgerna i Sydafrika, som "lyxhustru", skiljer sig inte så väldans mycket från vardagarna... Speciellt inte nu när Dave inte pluggar teori längre... han flyger "bara", och det tar inte i närheten upp lika mycket av hans tid som pluggningen gjorde. Så nu kan jag få med honom på en shoppingtur/träningspass/strand-solning även mitt i veckorna. Härligt, för mej! =)

Igår var vi på Gateway och shoppade lite, och även mötte upp Minna från Kapstaden (bloggar på http://www.minna-sydafrika.blogspot.com/ och kolla även hennes företags-sida; http://www.sydafrikaexperten.se/ )
Vi fick kontakt med varandra via våra bloggar för ganska länge sen, och nu fick vi oxå träffas! Jättekul att ses, och trevligt att höra en annan svensk´s åsikter och tankar om Sydafrika. Dessutom är Minna guide, så hon kan så klart tipsa om allt möjligt värt att se runt om i SA. =)

Idag har jag siktet inställt på en julmarknad... men Dave är inte helt med på noterna... Julmarknad i strålande sol, klädd i shorts och linne kan ju kännas lite märkligt. Vi får se om jag kan övertala honom, eller om jag åker själv, eller helt enkelt om vi hittar på nått annat att göra. Som sagt så är vädret på topp igen, så det känns lovande! =)

1 kommentar:

  1. Även här på Sri Lanka har man plockat fram julsakerna.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!