21 november 2010

Läs hela inlägget, tack. =)

Hmmm... tror jag behöver göra ett inlägg som är lite av en "förklaring".
Folk verkar inte läsa hela inlägg innan de gör en kommentar... och jag har inget behov av griniga kommentarer som är skrivna av nån som ändå inte har läst/fattat vad som står i inlägget. Åsikter gillar jag därimot! Personer som har andra åsikter än mej själv, och som kan skriva ner dem på ett sätt som gör det intressant även för andra läsare är kul! De kommentarerna kommer publiceras... griniga, avundsjuka åsikter som ingen kan tycka ens är det minsta intressant att läsa om kommer därimot inte publiceras... möjligen om de kommer från en människa som länkar till sin blogg.

OK... sen är det så att alla borde veta vid det här laget att anonyma kommentarer på internet är inte helt anonyma... Alla följer med en IP-adress... den kollas vid vissa tillfällen.

Sen verkar nån hängiven läsare inte förstå vad jag skriver (alternativt inte läser hela inlägg...), så jag tänkte att det kanske är jag som skriver krångligt (mycket möjligt!)...
Jag ska därför förklara en sista gång; -Ja, vi har städerska/maid två gånger i veckan. -Nej, vi har inte anställt dem, det ingår i vår hyra. -Nej, jag behöver inte ha nån som städar åt mej, det skulle jag mycket väl kunna göra själv. -Nej, vi kan inte sparka dem, det är inte vi som anställt dem. -Nej, det är inte lathet som gör att alla har hjälp här... det är något som anses vara snällt. Man hjälper de som har det sämre, med att ge dem ett jobb. -Ja, vår ena maid är värdelös, och jag skulle gärna vara utan henne... men för hennes skull kommer hon få vara kvar.

Det är viktigt att de som städar/vaktar bilar/fixar trädgårdar/packar matkassar/vinkar ut bilen från parkeringen har sina jobb! Skulle vi plötsligt säga till vår hyresvärdinna att Cindy är väääärdelös på att städa vi vill inte ha henne kvar, så mister hon en dags jobb/vecka. Vilket innebär ungefär en tredjedel utav hennes lön! Cindy jobbar just nu 3 dagar/v, och meningen är att hon ska lära sig engelska och att lära sig städa bättre, så att hon sen kan bli anställd hos flera, och jobba 5 eller 6 dagar i veckan.
Givetvis pratar vi med våran hyresvärdinna regelbundet om hur det går för Cindy, och förbättringar försöker göras...
Att jag klagar på henne i bloggen innebär inte att vi inte försöker få det att fungera för henne och för oss.
ALLT jag gör och säger hamnar inte i bloggen. -Märkligt, va?

3 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt! Det är lätt att vara tuff bakom datorn... du gör helt rätt i att inte publicera dem! Bilder Lindah! bravo:) Jossan

    SvaraRadera
  2. Trist med anonyma negativa kommentarer. Det händer oss relativt sällan, men det händer! Om folk vill kritisera är det ju trevligare om de kan stå för vem de är.

    SvaraRadera
  3. Så tröttsamt med inskränkta människor! Och den härliga svenska mentaliteten att det är FULT att ha hemhjälp. Varför är det så? Är man en bättre och duktigare människa om man städar själv? I så fall är jag en väldigt DÅLIG och LAT person. Men...jag ser till att två människor får pengar så att dom kan köpa mat, betala hyra, betala transport, skolgång osv. osv. Så jag tänker fortsätta vara lat och dålig och betala dom som behöver dessa slantar mer än vad vi gör! Har sluppit sådana kommentarer på min blogg hittills. Men dom kommer väl.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!