29 november 2010

Sjukling.

Dave har varit dålig i ett par dagar nu, så vi beslutade att det var dags att åka till läkaren idag... en spruta senare och han har varit däckade i timtal..! Undra vad det var i den?
Förresten så kanske man borde ta och kolla pulsen på honom??

Så idag har hans föräldrar fått sköta sig själva, Dave sover/är medvetslös, Pixie likaså och jag har gjort lite smycken, städat lite och slökollat på tv.
En lugn dag i Durban, alltså.

Väder-sajten lovade regn idag, men det har faktiskt varit rätt bra väder hela dagen... Jag har blivit uppdaterad om de kopiösa mängder snö som kommit i Sverige (eller i a.f i Uppsala-området) och för tillfället kan inget väder här i Durban få mej på dåligt humör... vadsomhelst är bättre än snö! Och även om jag tycker att 23-25 grader är i kallaste laget i November, så är det ingenting att gnälla över och jag måste jag medge att jag njuter lite av att höra att det var -19 grader i Svedala igår kväll.
Men det är skönt att se att vissa alltid är positiva, trots en halvmeter snö, isande kyla och hala vägar; mormor messade nämligen och avslutade med att det är ju bara 4 månader till April! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!