20 juli 2010

Uppe med tuppen...

I morse var jag uppe riktigt tidigt, för en gång skull. Jäklar vad man hinner med mycket på en dag när man inte sover bort hela förmiddagen! =) Kanske ska gör det till en vana att gå upp vid sju?

I alla fall så var jag nere i Durban City Centre och snurrade med bilen i rusningstrafiken i morse... Jag är inte van att köra i centrum (jag hittar där, men Dave kör alltid), och jag är inte van vid rusningstrafik...! Jag var lite nojjig innan, men det gick galant! Durban är en väldans bra stad att köra i! Folk är hjälpsamma i trafiken och man blir inte alls stressad. Skönt!

Innan vi flyttade hit blev vi varnade för den hårda trafiken och att folk kör som galningar. Vilket inte stämmer alls! Ta en tur i Uppsala, så kan vi snacka svår-körd stad... otrevliga, stressiga människor som vägrar släppa in en i köer eller vara det minsta hjälpsam. På det är det mycket enkelriktat och mysko buss-linjer överallt... för att inte tala om alla tokiga cyklister som inte är det minsta rädd om livet och tar för givet att de syns minst lika bra som en lastbil!

Nä, tacka vet jag Durbans trafik. Förutom att folk inte vet reglerna för rondeller (där får man passa sig!) och de s.k "taxi-bilarna", som jag tror knappt innehar körkort, så är det faktiskt en lätt stad att köra i med relativt lugn trafik. =)

/Lindah

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag hittade din blogg pa TopBlog, tycker det är jättekul att läsa om andra utlandsboende.

    Hur trivs du i Sydafrika? Hur länge ska du bo där?

    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!