13 juli 2010

Mat, mat, mat....

Nu för tiden handlar mycket av våra konversationer om mat... svensk mat. Min förestående Sverige-resa gör att man längtar extra mycket efter vissa saker, och det planeras för fullt vad som ska inhandlas och tas med tillbaka hit. =)

I morse lät det så här;

Jag; Om du bara fick äta en av följande "grupper" när man är i Sverige, vilken grupp skulle du välja? Skräpmat, Godis/Snacks, Husmanskost, Frukost-prylar..? Säg dem i ordning, börja med den du inte skulle kunna strunta i när du är i Sverige.

Dave; Hmmm... okej. Jag skulle inte kunna skippa skräpmaten! Efter det kommer frukost-maten... sen husmanskost och sist godis.

Jag; Va?? Skulle du kunna strunta i svenskt godis?? Chips ingår i den kategorin.

Dave; Ja, men ändå. En kebabpizza slår ju det mesta.

Behöver jag säga att man blir lite mat-fixerad när en Sverige-resa närmar sig?? =)

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!