21 juli 2010

Resfeber!

Nu börjar resfebern infinna sig så smått... Jag börjar få lite ångest över flygresan... Å ena sidan är det ju helt otroligt att man kan förflytta sig typ 1000 mil på så kort tid som det tar. Men å andra sidan är det sjukligt länge att vara på resande fot i ca; 20 timmar!! Tjugo timmar!!! Det är en halv arbetsvecka för tusan!!!

De två kortare flygresorna är helt ok, och väntetiderna vid mellanlandningarna kan jag ta... men resan mellan Johannesburg och Frankfurt, som tar 10,5 timme i luften... den är fasiken inte rolig. Det spelar ingen roll hur många böcker och tidningar jag har med mej, att jag har tv i stolen, tv-spel med mej, godis att äta och vin att dricka... Jag kan känna redan nu hur konstigt i kroppen jag kommer må... hur drygt det är att sitta stilla så länge, och jobbigt ljudet i planet är, hur trångt det kommer vara... och värst av allt; känslan av total panik när man inser att man inte har nått val längre... planet har lyft och man sitter där man sitter för de närmaste 10 timmarna, vara sig man vill eller inte. ÅNGEST!

Det hjälper inte heller att Dave älskar att flyga och njuter i fulla drag av varje minut!! Knäppisen!! =) Nä, den här gången ska jag ta starka sömntabletter och hoppas på att jag blir helt däckad i typ 9 timmar! =) Bara 7 dagar kvar...

/Lindah

4 kommentarer:

  1. Ah va kul ska du ocksa aka hem snart! Jag har ocksa nedrakning, aker om 13 dagar! :D

    Hur lange ska du vara hemma?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ah va kul ska du ocksa aka hem snart! Jag har ocksa nedrakning, aker om 13 dagar! :D

    Hur lange ska du vara hemma?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj där hade min kommentar kommit dubbelt! :S

    Blir en kortis för oss också, blir 12 dagar. Ska hem just då eftersom min kusin gifter sig. Men ska bli gott att komma hem till svensk sommar :)

    åh så klart ladda upp skafferierna här med massa svenskt!

    SvaraRadera
  4. 20 timmar?! Och jag som gnäller över 9,5 till USA. Stackars dig. Det är verkligen grymt trist med dessa långflygningar.
    Men sist hade jag tur och hade en väldigt trevlig dansk bredvid mig. Annars brukar det mest vara en väntan.

    Klart ni måste handla en massa svenska godsaker för att ta med er tillbaka:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!