13 april 2010

Väder-prat...

Svenskar är ju som de flesta vet helt fixerade vid väder och temperaturer... Men nått som vi märkt sen vi flyttade utomlands, är att svenskar gärna berättar temperaturen i solen... inte i skuggan.
Visste förstår jag det... det låter ju inte så jäkla härligt med +9 grader när det är mitten på april liksom. Då känns det såklart roligare att säga +20 grader...
Så idag tänkte jag köra en äkta svensk temperatur-rapport; vi har haft sköna +44 grader idag...! Det är vad jag kallar lovely höstväder! =)

See ya!/Lindah


2 kommentarer:

  1. Just nu står termometern på här på jobbet (som sitter mitt i solen och längs med husväggen) på +40 grader.. =) Sommarn är på gång...

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Antar att alla i Sverige är överlyckliga nu då! =)

    Jag kommer hem när det är 25 grader i havet! =) Innan dess räknas det som vinter. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!