24 april 2010

Fredag och lördag

Igår var vi till "Spur", en populär (familje-) restaurang. Det är en kedja som finns över hela Sydafrika... men vi har under hela vår tid här aldrig ätit där..! Varför vet jag inte. Vi har pratat om det flera gånger, för de verkar ha väldigt bra mat där. Men så igår kom vi i alla fall iväg.

Det var kö in, mycket folk och bra stämning... Servicen var lite sisådär, för att vara i Sydafrika. Men maten var riktigt bra!! Och billigt. Två förrätter, två varmrätter och fyra öl för under 300 kr. Härligt! =)

Ikväll blir det grillning och sen har vi hyrt film; "Public Enemies". Vi har försökt hyra den i evigheter, men den har alltid varit helt uthyrd när vi kommit. Så nu ser vi fram emot att se den! Äntligen! =)

Dagen har spenderats på "La Lucia Mall" och "Gateway"... Jag blev överlycklig när jag hittade en ryggmassage- grej. Mamma och pappa har en sån, som jag använde flitigt i julas i Sverige... och nu har liknande kommit hit (de kanske har funnits länge, vad vet jag...). I vilket fall så ser jag fram emot att slippa har tok-ont i rygg och nacke framöver!

See ya!/Lindah


Jag passade på att klippa lite lugg igår innan vi drog iväg och käkade... och nu när hösten är här ( =ingen luftfuktighet) så kan jag locka håret igen. Me like!! =)

4 kommentarer:

  1. Jag hade inte heller besökt Spur speciellt ofta om jag inte hade haft barn. Barnen älskar Spur pga klätterställningarna m m. Maten tycker jag är sådär, brukar äta Enchiladas.
    Du passar i lugg!

    SvaraRadera
  2. Vi var jättenöjda med maten... men kanske inget nytt favvo-ställe för oss.

    Tack, jag gillar lugg! Jag passar på nu när det börjar bli vinter... är drygt att ha det på sommaren i värmen. =)

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev med luggen !! Längtar efter långt hår igen :) Kram Sia

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Du får göra extension igen... eller komma hit nån månad... här växer det fort som tusan! =)
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!