19 april 2010

Mitt självförtroende har fått sig en törn...

Jag älskar att laga mat... och att baka. Men jag har alltid... ALLTID... varit manisk i att följa recept till punkt och pricka. Gör jag minsta avhopp från receptet så blir det flopp direkt... alltid!
Så när jag frågar mamma om recept, och svaret blir typ; ta lite blomkål, typ till en portion (och det är hur mycket???), och till det en skvätt grädde... ???? What??
Så ni kan ju räkna ut hur min goda blomkåls-mos blev... japp... det blev inte mos, det blev soppa! Och inte var den speciellt god heller.
Nä, hädanefter är det exakta mått som gäller, för en garanterad succé, liksom. =)

Nu ska vi därimot testa jordgubbs- och chokladmoussen... som jag gjort efter konstens alla regler och ett recept med mått-anvisningar.
Japp, LCHF-kost är smarrigt det! =)

See ya!/Lindah

1 kommentar:

  1. lchf är RIKTIGT gott! ;D
    Man äter ju allt det smarriga.
    Ost och grädde och sånt. Haha

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!