26 april 2010

Saknar årstider??

Idag har det varit strålande väder här i Durban! För nån dag sen trodde jag att alla fina, soliga, varma dagar var slut för ett tag framöver... Men idag var det återigen 29 grader och det är härligt, härligt!

Jag får ofta frågan om jag inte lessnar på sol och värme, och om jag inte saknar årstider..? Svaret är att jag verkar faktiskt aldrig lessna på sol och värme... jag älskar när det är så varmt så man knappt orkar röra sig, och det enda man vill göra är att ligga i poolen. Men visst, efter flera veckor av sol, så är det helt ok med en mulen dag... men bara en... sen vill jag ha sol igen.

Och årstider har vi så det räcker här. Det är faktiskt stor skillnad på t.ex vinter och sommar... inte så som i Sverige, såklart (tack och lov!), men ändå skillnad. Jag skulle t.ex aldrig bada i havet eller i poolen på vintern (då det bara är typ 20 grader i vattnet...)... dessutom är vindarna svalare, luften är inte fuktig, och är det mulet så är det oftast ganska kallt (läs; 15-17 grader), man kan ha jeans och långärmat ibland och man får lust att äta "vinter-mat", typ; soppa och nybakat bröd. Mera skillnader i årstiderna behöver jag inte ha. =)

Dessutom; blir vi sugna på snö, bitande kyla, hala vägar och utförsåkning, så är det ju bara att boka sig en biljett till Svedala. =)

See ya!/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!