22 april 2010

Okej....

... Det gick ju inte riktigt som jag tänkt mej med att fixa bloggen, trots hjälp från en tålmodig Dave...... Bilden blev på tok för stor för att mitt stackars internet skulle palla att ladda upp den... Så efter att ha fått hjälp av Dave att minska den, så blev skärpan inget vidare. =( Tråkigt!!
Och jag (läs; Dave) orkar inte försöka lösa problemet eller göra en ny bild... Nä, det får se ut så här helt enkelt... ingen glor väl på bilderna ändå?? =)

Just nu vräker regnet ner och det åskar för fullt... Har inte sett några blixtar ännu, men de kommer nog snart. *Mysigt*
Men eftersom jag kör datorn på batteriet nu, så lär jag få hoppa över att läsa alla blogg-uppdateringar ikväll.... batteriet dör om typ 20 minuter.

Ikväll testade jag att göra LCHF-pannkakor... mjöl är ju inte tillåtet, så det blev egentligen cocos-plättar... Hahaha. Men gott var det, och mätt blev jag! Jag har även bakat en kladdkaka på ett LCHF-recept... den ser god ut, luktar som den ska... återstår bara att se om den smakar lika bra oxå.

Oj, nu börjar det droppa från taket... måste hämta hinkar... Japp... de vi hyr av vet att taket läcker (på fler än ett ställe!) men de verkar inte bry sig nämnvärt... få se om de gillar att köpa en ny tv till oss... för den lär inte gilla att bli nedregnad lite då och då...
Och jag måste nog leta upp Pixie nu oxå... det åskar som tusan...

See ya!/Lindah



2 kommentarer:

  1. Fin bild egentligen! Synd att den blev lite suddig...

    SvaraRadera
  2. Tack, den är tagen i Drakensberg; Royal Natal National Park... Min datasupport (läs; Dave) ska försöka fixa skärpan på den... jag håller tummarna. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!